Trendi

S škarjami preživim kjerkoli na svetu

Matej Komar je znan kot frizer, ki mu ni blizu komerciala, deluje v bolj alternativnih vodah. Glavni salon ima na Koroškem, od koder je doma, zelo dejaven je tudi v Ljubljani. Pravi, da lahko preživi kjerkoli na svetu, vse, kar potrebuje, so škarje.
07.03.2012 22:44
Čas branja: 5 min

Matej je s frizerstvom v stiku že od malih nog, saj je tudi njegova mama frizerka. Pravi, da prav velike pozornosti frizerstvu ni nikoli posvečal, se je pa vseeno, namesto za gimnazijo, odločil za frizersko šolo. »Prva leta me poklic ni veselil, potem pa sem prišel v stik z londonsko visoko frizersko sceno in takrat se je začelo. Dojemati sem začel, da sem se odločil prav in da želim uspeti na tem področju. Kasneje sem kar nekaj časa preživel v Londonu, kjer sem se učil in bil v stiku z ljudmi, ki še danes v frizerstvu pomenijo zelo veliko. Ko sem se vrnil, sem se zaposlil pri starših. Počasi sem začel delati zelo dobre stvari, predstavljal sem se z malo drugačnimi kolekcijami, sestavljal sem zgodbe. Poleg samih frizur sem delal tudi modo. Prek mode sem srečal fotografinjo Majo Slavec, skupaj sva naredila kar nekaj projektov, zelo veliko recimo za Modno Jano in druge. Tako sem počasi začel prihajati v Ljubljano. Sodeloval sem z različnimi ekipami, zdaj imam tri ekipe, s katerimi redno sodelujem. Vedno želim delati kakovostno, če ne gre, se projekta raje ne lotim.«

komar-matej1-us.1330332100.JPG

Ustreza mu alternativa, ne komerciala

»Sodeloval sem tudi s priznanimi slovenskimi frizerji, kot sta denimo Stevo in Mič, vendar mi ni povsem ustrezalo, saj so preveč komercialno naravnani. Nikakor ne bi prišel do samozadoščenja, zato sem se odločil za svojo pot. Frizerstvo sicer temelji na dveh polih in oba sta komercialna, vendar sem želel vse skupaj zapeljati bolj v alternativo.«

Nova, lastna blagovna znamka Mosquito

»Na Koroškem sem odprl svoj salon in se v tem času seznanil s kozmetiko Joico. Z njo sem delal 13 let, bil sem glavni demonstrator za območje nekdanje Jugoslavije. Kozmetiko sem predstavljal v vseh pogledih - z delavnicami, seminarji, dogodki, modnimi šovi ... V vseh teh letih sem izdelal tudi svojo filozofijo, svoj manifest. Z letošnjim letom sem začel uveljavljati novo, lastno znamko, imenovano Mosquito. S tem sem tudi končal sodelovanje z Joico, ker je v ekipi prišlo do ustvarjalne krize, ni bilo več izziva, le stagnirali smo. Zato sem se odločil za sodelovanje s kozmetično hišo Shiseido - Sensience, kar mi je velik izziv, saj še nimajo izdelane celostne podobe in z novo ekipo se bomo trudili, da to dosežemo in zadevo pripeljemo do dovršene celote.«

S franšizami kakovost storitve pada

Poleg salona na Koroškem ima Matej v najemu tudi manjši salon v Ljubljani. »To je le začasno, v letu ali dveh si želim, da Mosquito dobi res pravi brlog v Ljubljani. Nisem pa človek, da bi uporabljal franšize in kaj podobnega, saj kakovost storitve vsekakor pada, ker izgubiš nadzor nad znamko, ki jo zagovarjaš.«

Vsak zaposleni moram vedeti, kje je njegovo mesto

In kaj dela frizerja dobrega? »Veliko frizerjev želi biti dobrih, vendar je zelo pomembno, kako se obnašaš do svojih strank in, seveda, kdo tvoje stranke sploh so. Večina frizerjev, ki dela 20 ali več let, se znajde v nekem kalupu, ne govorim o sami storitvi, temveč o atmosferi, v kateri delajo. V Sloveniji je veliko salonov, kjer sta zaposleni dve ali tri osebe - tako se meja med nadrejenim in podrejenim zabriše, kar ni dobro, saj je nujno, da vsak posameznik iz ekipe ve, kje je njegovo mesto, le tako lahko pride do uspehov.«

Rad dela s strankami s stilom

Matej pravi, da je vsaka stranka zelo pomembna, vendar moraš opredeliti tudi, kateri segment strank želiš imeti. »Rad delam s strankami, ki imajo svoj stil. Če pride k meni stranka, ki si želi modne frizure, oblečena pa je v trenirko, to ne gre skupaj. Tudi če želji ustrežem, ne bom prišel do maksimalnega rezultata. Izogibam se tudi sodelovanja s slovensko rumeno sceno, ker nima duše, gre le za kič.« Je stranka s frizuro lahko tudi nezadovoljna, ga vprašam. »Zgodi se, da stranke so, jaz pa nisem. Gre pa absolutno kdaj kaj narobe, ampak na napakah se učimo. Kot pravijo, med slabim in dobrim frizerjem ni velike razlike, tudi slabemu se kdaj posreči.«

Vzorniki

Matej je sodeloval z veliko znanimi in priznanimi strokovnjaki s področja frizerstva. In kdo je pustil najgloblji pečat? »Absolutno virtuoz Tim Hartley, ki zna skozi humor, bizarno pojavo in parodijo narediti neverjeten šov. Je eden izmed najboljših frizerjev in vidi se, da dela z dušo. Velik vtis sta naredila tudi Jean-Luc Minetti, ki dela za Dior, Chanel, in Vidal Sassoon, ki je ključ in vseved o striženju ...«

Angležinje veljajo za manj simpatične, zato potrebujejo dobro frizuro

Katere pa so države, ki narekujejo trende? »Že tradicionalno so to Francija, Anglija in Italija. Anglija je na prvem mestu, saj se Angleži veliko strižejo, v Franciji pa je veliko več spenjanja las. Če razložim, zakaj je tako. Obstaja razlika med žensko z Otoka in žensko iz Francije - Francozinje so veliko bolj privlačne ženske in zaradi tega ne potrebujejo radikalnih sprememb, medtem ko Angležinje veljajo za manj simpatične in zato potrebujejo neko dodano vrednost v videzu, in to je frizura. Zato z Otoka tudi prihaja toliko radikalnih stvari. V zadnjem času novi trendi in estetika prihajajo s severa Evrope, iz Skandinavije, tudi iz Berlina, ki je fenomen - tja se namreč zadnja leta seli ogromno umetnikov in alternativcev z vsega sveta, ki zagovarjajo neki imidž, Berlin je brlog idej.«

Slovenci nismo drzni

Smo Slovenci drzni, kar se tiče frizur? »Ne. Iščem razloge, zakaj je tako. Slovenci smo na neki način dokaj stereotipni, na splošno, tudi v razmišljanju. Težko sprejemamo nove vrednote, morali bi biti bolj odprti, držimo se nekih stalnic. Vendar prihaja nova generacija, ki postaja bolj drzna, je bolj odprta, se podaja v svet in tam vidi, da ljudje zagovarjajo in kažejo svoj imidž in si upajo pokazati in biti, kar so.«

Moški frizer je lahko uspešnejši, ker ima več časa

Zanima me, ali so moški v frizerstvu uspešnejši od žensk. »Ne bi rekel. Poznam kar nekaj žensk, ki so zelo uspešne. Je pa ena stvar, ki žensko pripelje do tega, da ne more biti tako ustvarjalna - to je družina. Biti mati je poklic, ki te požre celega, ni časa in možnosti, da bi se posvetil še drugim stvarem. Druga stvar je, da so ženske bolj nežne po duši, velikokrat ne zdržijo pritiska. Moški imamo več časa, vendar mora za moškim stati močna ženska, ki stvar razume. Jaz imam srečo ...«

Frizer leta

Matej je leta 2008 prejel naslov frizer leta. »Nagrada mi veliko pomeni, vendar nočem, da me ljudje sodijo po tem. Takrat smo naredili super kolekcijo, prišli smo s konceptom in zmagali. To je bilo to, gremo naprej. Z dobro ekipo lahko dosežem še veliko več, ne le pri nas, tudi v tujini.«

Po navdih tudi v muzej

Matej se ves čas tudi izobražuje, vendar ne le v tehničnem smislu, saj je tehnike striženja osvojil že pred leti. »Izobraževanje je tudi iskanje navdiha, opazovanje okolice. Včasih grem po navdih v muzej, treba je iskati globlje, treba je znati interpretirati, preseči stereotipe.« Poudarja, da je treba biti tudi delaven, saj sicer danes ne preživiš. »Opažam razliko med ljudmi iz Ljubljane in ljudmi s Koroškega. Slednji so bolj delavni, trmasti, manj razvajeni kot ljudje iz središča Ljubljane. Pa nočem obsojati, to je le moje opažanje.«

Tujina ga ne mika zaradi več razlogov

Kaj pa tujina? »Projekte lahko delam tudi v tujini, za stalno se v tujino ne bi odpravil. Je pa tako, da je svet res majhen, in če si zaželim tujine, si kupim letalsko karto in sem v dveh urah kjerkoli v Evropi. Pa še nekaj je, tu sem si ustvaril ime, v tujini bi spet potreboval deset let, da bi nekaj dosegel. Prednost Slovenije je tudi ta, da poti niso zabrisane, če želiš z nekom sodelovati, do njega lahko prideš, v tujini ni tako preprosto.«

Uživač, ki rad potuje

Matej je vedoželjen in ga zanima veliko stvari. »Na neki način skušam slediti vsemu, kar se dogaja. Ne gledam televizije, informacije iščem na spletu, prek socialnih omrežij. Zanimajo me ustvarjalni ljudje, ljudje, ki nimajo le lupine, ampak tudi dušo - tudi za salon je to pomembno.« Sicer pa pravi, da je uživač, rad ima dekadenco, vendar v mejah normale, veliko se zabava in druži, ugotavlja pa, da je zdaj veliko bolj umirjen kot v preteklosti. Rad tudi potuje, svet raziskuje tako zasebno kot službeno. »V okviru službenih poti potujem predvsem v velemesta, sem tudi človek za velemesta. Po drugi strani pa iščem samoto, saj sem preveč med ljudmi, zato si enkrat na leto vzamem mesec dni samo zase. V zadnjem času me je privlačila Afrika, rad se podam v vzhodno Evropo, Južno Ameriko.«

Cilji

V prihodnosti si želi ustvariti mlado ekipo, ki bo željna uspehov, saj ekipa daje salonu dušo. »Odprl bom salon v središču Ljubljane, ki bo reprezentativen salon Mosquito, v katerem bo tudi izobraževalni center. To je vse, kar potrebujem. Sicer pa se lahko znajdem kjerkoli na svetu, le škarje potrebujem. Želim se tudi ustaliti, da ne bo več tako velikih nihanj v mojem življenju, in ustvariti družino.«

Klepet je bil objavljen v prilogi Club, 24.2.2012

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Topjob
Bi raje imeli nad sabo šefa ali šefinjo?
FINANCE
Manager
Kralj sodobne mode, ki nosi zlata jajca
Manager
ManagerAleš Čakš Kralj sodobne mode, ki nosi zlata jajca

Hedi Slimane je italijansko-tunizijski fotograf in modni oblikovalec, rojen v Parizu leta 1968. Je tudi tisti oblikovalec, zaradi katerega je modni posebnež Karl Lagerfeld izgubil 42 kilogramov, da bi lahko nosil njegova oblačila. Zdaj ga ima multinacionalka LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy).

FINANCE
Vroče nepremičnine za vroče poletne dni
OGLAS
Finance
NEPREMIČNINE
Finance PR Vroče nepremičnine za vroče poletne dni (OGLAS)

Nepremičnine na privlačnih mestih, zgrajenih po najsodobnejših gradbenih standardih za dom, poslovni prostor, oddih ali investicijo, lahko vedno najdete v portfelju nepremičninske agencije Stoja Trade.

FINANCE
Trendi
Znamka Cliché odslej tudi za moške
Trendi
TrendiAleš Čakš Znamka Cliché odslej tudi za moške

Jelena Pirkmajer se je po 25 letih modne kariere odločila za nov izziv – oblikovanje moških oblačil. Prvi kosi nastajajoče kolekcije se imenujejo 1st Key Pieces for Cliché Man.

FINANCE
Trendi
Nova klasika vs. hipi slog
Trendi
TrendiAleš Čakš Nova klasika vs. hipi slog

V moško modo se vračajo barve, potiski, vezenine, veliko vzorcev, etno in hipi slog.

FINANCE
(E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile?
PRO
Finance
Finance PRO (E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile? (PRO)

Razkrivamo nekaj največjih pasti pri zavarovanju nepremičnin in avtomobilov.