Slovenska podjetja in industrijski oblikovalci od leta 2005 prejemajo mednarodne nagrade za produktno oblikovanje Red Dot. Prvo, ki je prejelo rdečo »piko«, je bilo Gorenje. Letos pa je prvič to nagrado dobil proizvajalec izpušnih sistemov Akrapovič. Njihov izpušni sistem iz linije Evolution za Ducati 1199 Panigale je dobitnik nagrade Red Dot v kategoriji Najboljše od najboljšega.
Nagrajeni izpušni sistem je paradni izdelek iz Akrapovičeve ponudbe izpušnih sistemov. Ta izpušni sistem je edini na trgu, ki je v celoti izdelan iz titanove zlitine, in lahko, kljub nizki teži in veliki odpornosti na visoke temperature, omogoča visok prirastek moči. Akrapovičev nagrajeni izpušni sistem bo na ogled tudi v essenskem muzeju Red Dot Design Museum, kjer bodo 7. julija podelili nagrade Red Dot zmagovalcem vseh kategorij.
Podjetje Gorenje je za svoje izdelke v zadnjih petih letih prejelo devet rdečih »pik«, skupaj že 11. Skoraj. Letos je bilo podjetje nagrajeno za dizajn vgradne pečice z interaktivnim barvnim zaslonom na dotik. Pečica je plod Gorenjeve razvojne ekipe in Gorenje design studia. Vgradna pečica ima po mnenju 40 članske žirije »nevsiljivo estetiko, ki se lahko zlije z raznolikimi kuhinjskimi ambienti, a hkrati deluje tudi kot samostojen izdelek«. Pečica bo na trgu še letos.
Target, blagovna znamka podjetja Live iz Izole, pa je že tretjič zapored prejelo priznanje Red Dot (častna omemba), letos za nahrbtnik Target Saturn tul 2. Najpomembnejši značilnosti tega izdelka sta inovativnost in funkcionalnost. Saturn namreč za odpiranje nima več zadrge. Zamenjali so jo magneti in ježki, ki omogočajo hiter in preprost dostop do vsebine nahrbtnika. Hrbtišče nahrbtnika je ergonomično, se prilagaja telesu in ne sili v prisilno držo. Nahrbtnik je narejen iz polietilena. Podjetje Live obstaja že skoraj 20 let in je največji proizvajalec šolskih torb v regiji.
Podjetje Hidria je rdečo piko prejela prvič, za industrijske ventilatorje.
Med tujimi podjetji, ki so letošnji dobitniki nagrade rdeča pika za izjemno oblikovanje, je tudi japonsko podjetje Kyocera. Žirijo je prepričalo s serijo keramičnih nožev; oblikovalci so navdih zanje črpali iz tradicionalne japonske obrti. Kyocerini keramični noži združujejo funkcionalnost z rahločutnostjo oblikovanja. Rezila so narejena iz ročno dodelane črne cirkonijeve keramike, medtem ko so držala ročno izdelana iz lesa pakka in okrašena z intarzijami iz nerjavečega jekla. Nerjaveči noži so ostri, peresno lahki in zelo vzdržljivi. Kyocera keramične nože izdeluje že več kot 30 let in jih je do zdaj prodala že prek 10 milijonov po vsem svetu.
Za letošnje oblikovalske nagrade red dot se je potegovalo 4.815 izdelkov 1.816 proizvajalcev iz 53 držav.