Trendi

Dama, ki je v Slovenijo pripeljala Claudio Schiffer in Monico Bellucci

Helena Draškovič, direktorica podjetja Magistrat International, je karizmatična dama, ki je Ljubljano uvrstila na svetovni modni zemljevid. V pogovoru z Alešem Čakšem, urednikom revije TRENDI, je ponudila aktualen vpogled v posel.
24.04.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Vrhunska manekenka Claudia Schiffer ter manekenka in igralka Monica Bellucci sta le dve od svetovno znanih imen iz modne industrije, ki sta lahko občudovali lepote Ljubljane, za njunim prihodom ob odprtju Emporiuma in Galerije Emporium pa stoji Helena Draškovič, prva dama podjetja Magistrat International. V pogovor z njo se je zapletel Aleš Čakš, odgovorni urednik modne in lifestyle revije TRENDI ter prihajajočega časopisa za (pre)drzne moške ON. Izbral jo je, ker Draškovičeva že dolgo dela v modni industriji in ima pod svojo pristojnostjo v dveh trgovinah 115 blagovnih znamk, nekatere med njimi so najboljše na svetu. V reviji TRENDI za modne zgodbe in stiliranje Čakš velikokrat uporabi prav obleke vrhunskih modnih oblikovalcev iz teh trgovin, brez njihove navzočnosti na trgu bi kot modni urednik težko delal.

draskovic-helena5-ih.1398362536.jpg.o.600px.jpg
"Turisti so pomembni kupci. Na potovanjih ljudje radi kaj kupijo, saj imajo takrat več časa, občutki ob nošenju v tujini kupljenih oblačil pa so drugačni, saj se ob tem ljudje spomnijo doživljajev in občutkov, ki so jih preželi na popotovanju." Helena Draškovič, Magistrat International

Ljubljana na svetovnem modnem zemljevidu

Armani, Baldinini, Calvin Klein, Desigual, Diesel, DKNY, Ermenegildo Zegna, Escada, Gant, Hugo Boss, Kenzo, Liu Jo, Michael Kors, Ralph Lauren, Salsa, UGG, Valentino, Versace ter seveda Zara in druge Inditexove blagovne znamke - vse to je le del pestre palete modnih velikanov za moške in ženske, ki jo na policah in obešalnikih Emporiuma, Galerije Emporium in Zare ponuja Magistrat International. Če k temu dodamo še prehranska imena Bahlsen, Bauli, Lindt, Kellogg's, Ricola, Teekanne in druge, je jasno, da za takšnimi svetovno priznanimi blagovnimi znamkami stoji veliko in močno podjetje, kjer brez poznavanja svojih kupcev, njihovih želja in navad ne bi bilo uspeha. Nos zanje ima skupaj s sodelavci že dolgo vrsto let Helena Draškovič, ki se na svoj posel - tudi v kriznih časih - spozna.

Vreme močno vpliva na modni posel

Pred sedežem družbe v slovenski prestolnici smo naleteli na široko nasmejano in simpatično damo, ki nas je na skupno popotovanje do slikovitega Bleda pospremila z nekaj velikonočnimi dobrotami iz njihove ponudbe. Da bi lahko s seboj na pot vzeli le delček tistega, kar ponuja več kot sto blagovnih znamk, bi potrebovali najmanj velikanski tovornjak. Uvodne minute Draškovičeve s Čakšem so resda minile tipično slovensko, o (sončnem) vremenu, a hitro je postalo jasno, da naš vsakdanji spremljevalec s svojimi pojavi močno vpliva na posel - pozitivno se lahko pozna tudi, ko dežuje ali je zunaj mrzlo.

Lanska pomlad je bila za trgovce z oblačili sicer slaba, saj se nikakor niso mogli izviti iz zimskega objema, nato pa so že skočili v poletje. Tako je lani marca tudi Zara, ena od devetih blagovnih znamk Inditexa, ki ga vodi eden najbogatejših zemljanov Amancio Ortega, zaznala upad prodaje - predvsem v domači Španiji. Letos je precej drugače. Zima z le nekaj redkimi ostrimi zobmi se je hitro umaknila toplemu in sončnemu vremenu, pomladne kolekcije gredo za med, marec pa je tradicionalno najboljši mesec za trgovce z oblačili. Draškovičeva je v povezavi z vremenom poudarila tudi drugi vidik modnih hramov - ko je mraz, se ljudje pridejo tja pogret, domov pa odidejo z novimi oblačili. Podobno je tudi v dežju, ko si mimoidoči iščejo streho nad glavo in po naključju zavijejo v Galerijo Emporium ob Prešernovem trgu, ven pa odidejo s polno nakupovalno vrečko.

Galerija Emporium v družbi vrhunskih veleblagovnic

Samo stavbo, kjer je danes Galerija Emporium, so za trgovsko dejavnost odprli že pred 110 leti. Sprva je delovala le v dveh nadstropjih, pozneje kot Centromerkur v treh, v okviru Magistrata International pa se je pred tremi leti povečala in zaživela v petih nadstropjih. Zdaj je s svojo zunanjo podobo in bogato ponudbo v družbi vrhunskih veleblagovnic, kot so Harrods, Galeries Lafayette in La Rinascente, kar prestolnici med Dunajem in Benetkami tudi pristoji. Na vrhu načrtujejo kavarno, primernega partnerja pa še iščejo. Tudi samo mesto Ljubljana se spreminja in živi. Včasih je bila tržnica pred magistratom, v Stari Ljubljani so delovale številne trgovinice, nato so se preselile in zdaj tukaj prevladuje gostinski del.

Svet prihaja k nam

Nikoli se ne smeš ustaviti, ob tem pravi Draškovičeva in dodaja, da se je vedno treba učiti od sveta. Svet pa vse bolj množično prihaja tudi k nam. Za prihod in dobro počutje turistov se Ljubljana precej trudi, pri čemer največ pomaga zavod za turizem. Tudi zato se prestolnica lahko pohvali s sedemodstotno letno rastjo števila turistov; večinoma jih srečamo v strogem mestnem središču, okoli starega dela mesta. Kot logično se ponudi mnenje, da bodo na tem območju preživeli le tisti, ki se tako ali drugače ukvarjajo s turisti - in takšnih je k sreči vse več. Turisti tako močno vplivajo tudi na posel v Galeriji, sami pa jim pozornost poskušajo vračati po najboljši možni poti. Na potovanjih ljudje namreč radi tudi kaj kupijo, saj imajo takrat več časa, pogosto pa so na nakupovalnem seznamu oblačila. Občutki ob nošenju v tujini kupljenih oblačil so namreč drugačni, saj se ob tem ljudje spomnijo doživljajev in občutkov, ki so jih preželi na popotovanju.

Nadstropje za moške

Za uspešno poslovanje je seveda nujna primerna cena, sploh v časih, ko kupci gledajo na vsak evro, močno konkurenco pa pomenijo spletne trgovine. V Magistratu International se za cene dogovarjajo z blagovnimi znamkami in so večinoma prilagojene slovenskemu porabniku - malo verjetno je, da bi za enak kos oblačila v denimo Avstriji ali Italiji plačali manj. Slovencem in njihovemu okusu je prilagojena tudi ponudba, veliko izdelkov zase pa bodo na njihovih policah našli tudi moški. Njim je namenjeno celotno nadstropje v Galeriji, kjer jih čaka tudi ponudba čevljev in modnih dodatkov.

Gucci na seznamu želja

Še tako široka ponudba - sploh čevljev - pa ni popolna, če zraven ni Guccija, modnega velikana, ki si ga Draškovičeva želi pripeljati v Slovenijo. Ob tem je prva dama Magistrata International poudarila, da oblačila kupuje samo v svojih trgovinah, med ljubšimi znamkami sta ji Marella in Giorgio Armani. Čakšu je razkrila tudi, da nekatere znamke, ker se slabo prodajajo, umaknejo iz ponudbe - to so denimo naredili z znamko Supertrash -, luknjo pa kaj hitro zapolnijo z novimi imeni. V Galeriji Emporium so tako novost torbice Karl Lagerfeld in oblačila Roccobarrocco, ponosna pa je, da se dobro prodaja ameriški oblikovalec Michael Kors - tudi za moške. Posluh za moško modo pa je tudi tisto, kar je Draškovičevi še posebej všeč v reviji TRENDI.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

24.04.2014
FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Prvi mož Nvidie: Smo na začetku desetletnega cikla

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 3

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Finančni vodnik 2024: Kam vlagati v času majhne rasti in velikih tveganj
PRO
Finance
Finance PRO Finančni vodnik 2024: Kam vlagati v času majhne rasti in velikih tveganj (PRO)

Če ste zamudili letošnjo izdajo Finančnega vodnika v tisku, si ga lahko preberete v spletni različici.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?