Vrhunska manekenka Claudia Schiffer ter manekenka in igralka Monica Bellucci sta le dve od svetovno znanih imen iz modne industrije, ki sta lahko občudovali lepote Ljubljane, za njunim prihodom ob odprtju Emporiuma in Galerije Emporium pa stoji Helena Draškovič, prva dama podjetja Magistrat International. V pogovor z njo se je zapletel Aleš Čakš, odgovorni urednik modne in lifestyle revije TRENDI ter prihajajočega časopisa za (pre)drzne moške ON. Izbral jo je, ker Draškovičeva že dolgo dela v modni industriji in ima pod svojo pristojnostjo v dveh trgovinah 115 blagovnih znamk, nekatere med njimi so najboljše na svetu. V reviji TRENDI za modne zgodbe in stiliranje Čakš velikokrat uporabi prav obleke vrhunskih modnih oblikovalcev iz teh trgovin, brez njihove navzočnosti na trgu bi kot modni urednik težko delal.
Ljubljana na svetovnem modnem zemljevidu
Armani, Baldinini, Calvin Klein, Desigual, Diesel, DKNY, Ermenegildo Zegna, Escada, Gant, Hugo Boss, Kenzo, Liu Jo, Michael Kors, Ralph Lauren, Salsa, UGG, Valentino, Versace ter seveda Zara in druge Inditexove blagovne znamke - vse to je le del pestre palete modnih velikanov za moške in ženske, ki jo na policah in obešalnikih Emporiuma, Galerije Emporium in Zare ponuja Magistrat International. Če k temu dodamo še prehranska imena Bahlsen, Bauli, Lindt, Kellogg's, Ricola, Teekanne in druge, je jasno, da za takšnimi svetovno priznanimi blagovnimi znamkami stoji veliko in močno podjetje, kjer brez poznavanja svojih kupcev, njihovih želja in navad ne bi bilo uspeha. Nos zanje ima skupaj s sodelavci že dolgo vrsto let Helena Draškovič, ki se na svoj posel - tudi v kriznih časih - spozna.
Vreme močno vpliva na modni posel
Pred sedežem družbe v slovenski prestolnici smo naleteli na široko nasmejano in simpatično damo, ki nas je na skupno popotovanje do slikovitega Bleda pospremila z nekaj velikonočnimi dobrotami iz njihove ponudbe. Da bi lahko s seboj na pot vzeli le delček tistega, kar ponuja več kot sto blagovnih znamk, bi potrebovali najmanj velikanski tovornjak. Uvodne minute Draškovičeve s Čakšem so resda minile tipično slovensko, o (sončnem) vremenu, a hitro je postalo jasno, da naš vsakdanji spremljevalec s svojimi pojavi močno vpliva na posel - pozitivno se lahko pozna tudi, ko dežuje ali je zunaj mrzlo.
Lanska pomlad je bila za trgovce z oblačili sicer slaba, saj se nikakor niso mogli izviti iz zimskega objema, nato pa so že skočili v poletje. Tako je lani marca tudi Zara, ena od devetih blagovnih znamk Inditexa, ki ga vodi eden najbogatejših zemljanov Amancio Ortega, zaznala upad prodaje - predvsem v domači Španiji. Letos je precej drugače. Zima z le nekaj redkimi ostrimi zobmi se je hitro umaknila toplemu in sončnemu vremenu, pomladne kolekcije gredo za med, marec pa je tradicionalno najboljši mesec za trgovce z oblačili. Draškovičeva je v povezavi z vremenom poudarila tudi drugi vidik modnih hramov - ko je mraz, se ljudje pridejo tja pogret, domov pa odidejo z novimi oblačili. Podobno je tudi v dežju, ko si mimoidoči iščejo streho nad glavo in po naključju zavijejo v Galerijo Emporium ob Prešernovem trgu, ven pa odidejo s polno nakupovalno vrečko.
Galerija Emporium v družbi vrhunskih veleblagovnic
Samo stavbo, kjer je danes Galerija Emporium, so za trgovsko dejavnost odprli že pred 110 leti. Sprva je delovala le v dveh nadstropjih, pozneje kot Centromerkur v treh, v okviru Magistrata International pa se je pred tremi leti povečala in zaživela v petih nadstropjih. Zdaj je s svojo zunanjo podobo in bogato ponudbo v družbi vrhunskih veleblagovnic, kot so Harrods, Galeries Lafayette in La Rinascente, kar prestolnici med Dunajem in Benetkami tudi pristoji. Na vrhu načrtujejo kavarno, primernega partnerja pa še iščejo. Tudi samo mesto Ljubljana se spreminja in živi. Včasih je bila tržnica pred magistratom, v Stari Ljubljani so delovale številne trgovinice, nato so se preselile in zdaj tukaj prevladuje gostinski del.
Svet prihaja k nam
Nikoli se ne smeš ustaviti, ob tem pravi Draškovičeva in dodaja, da se je vedno treba učiti od sveta. Svet pa vse bolj množično prihaja tudi k nam. Za prihod in dobro počutje turistov se Ljubljana precej trudi, pri čemer največ pomaga zavod za turizem. Tudi zato se prestolnica lahko pohvali s sedemodstotno letno rastjo števila turistov; večinoma jih srečamo v strogem mestnem središču, okoli starega dela mesta. Kot logično se ponudi mnenje, da bodo na tem območju preživeli le tisti, ki se tako ali drugače ukvarjajo s turisti - in takšnih je k sreči vse več. Turisti tako močno vplivajo tudi na posel v Galeriji, sami pa jim pozornost poskušajo vračati po najboljši možni poti. Na potovanjih ljudje namreč radi tudi kaj kupijo, saj imajo takrat več časa, pogosto pa so na nakupovalnem seznamu oblačila. Občutki ob nošenju v tujini kupljenih oblačil so namreč drugačni, saj se ob tem ljudje spomnijo doživljajev in občutkov, ki so jih preželi na popotovanju.
Nadstropje za moške
Za uspešno poslovanje je seveda nujna primerna cena, sploh v časih, ko kupci gledajo na vsak evro, močno konkurenco pa pomenijo spletne trgovine. V Magistratu International se za cene dogovarjajo z blagovnimi znamkami in so večinoma prilagojene slovenskemu porabniku - malo verjetno je, da bi za enak kos oblačila v denimo Avstriji ali Italiji plačali manj. Slovencem in njihovemu okusu je prilagojena tudi ponudba, veliko izdelkov zase pa bodo na njihovih policah našli tudi moški. Njim je namenjeno celotno nadstropje v Galeriji, kjer jih čaka tudi ponudba čevljev in modnih dodatkov.
Gucci na seznamu želja
Še tako široka ponudba - sploh čevljev - pa ni popolna, če zraven ni Guccija, modnega velikana, ki si ga Draškovičeva želi pripeljati v Slovenijo. Ob tem je prva dama Magistrata International poudarila, da oblačila kupuje samo v svojih trgovinah, med ljubšimi znamkami sta ji Marella in Giorgio Armani. Čakšu je razkrila tudi, da nekatere znamke, ker se slabo prodajajo, umaknejo iz ponudbe - to so denimo naredili z znamko Supertrash -, luknjo pa kaj hitro zapolnijo z novimi imeni. V Galeriji Emporium so tako novost torbice Karl Lagerfeld in oblačila Roccobarrocco, ponosna pa je, da se dobro prodaja ameriški oblikovalec Michael Kors - tudi za moške. Posluh za moško modo pa je tudi tisto, kar je Draškovičevi še posebej všeč v reviji TRENDI.