Nekdaj je krzno predstavljalo statusni simbol, pridih luksuza, plemenitosti in elegance. Največji razcvet je doživel v 18. stoletju, še danes pa ohranja položaj v svetu mode, ne glede na glasne borce za pravice živali, in koraka z ramo ob rami ob diamantih, ki so njegov »najboljši prijatelj«. Krzno je vselej našlo pot do srca mnogih žensk, letos pa bo spet »glavni junak« modne jeseni.
Tudi letos se je krzno spet uvrstilo na vrh modnih trendov, še bolj pisano in drzno kot kdajkoli prej. A ne v obliki krznenega plašča ali kučme, največja modna zapoved bodo jeseni in pozimi kosmate luksuzne torbe, narejene iz finega krzna, ki spominjajo na nagačene živali, piše Wall Street Journal (WSJ).
Sliši se precej nenavadno, saj če bi lahko karkoli v naši garderobi pogrešili, je to denimo krznena torbica. Modno pred mrazom zaščititi denarnico in ključe v nerc ali hermelin spominja na ekstravaganco Marie Antioniette in njen »qu'ils mangent de la brioche« oziroma poslovenjeno, »če nimajo za kruh, naj jedo potico«. A vendar oblikovalci že tekmujejo, da bi presegli samega sebe z ekstravagantnimi modnimi dodatki na kosmatinkah, kot so nenavadne zakovice, neti, žepi in zadrge. Trgovine v ZDA so založene s kopico kosmatih torbic znamk Valentino, Burberry, Marchesa, Fendi, Donna Karan, Marni in Derek Lam. Med najbolj priljubljenimi je torbica J. Mendel za okoli 4.800 evrov iz posebno strojene kože mladega jagnjeta. Brunello Cuccinelli je oblikoval nahrbtnik iz nerca z dvema zunanjima žepoma, ki ga sicer zelo verjetno ne bo nosilo veliko otrok v šolo, saj ga prodaja za skoraj 6.000 evrov.
Zakaj spet pravo krzno?
Prebujen apetit za luksuzno, za mnoge prav neumno razkošje, je, tako piše WSJ, porast občutka med številnimi premožnimi potrošniki, da se je finančna kriza končno umaknila daleč stran. Visoka moda v Parizu, Londonu, Milanu in New Yorku že doživlja preporod in modni oblikovalci se hvalijo, da se celo njihovi najdražji kosi, narejeni po meri, odlično prodajajo. Žal pa močna konkurenca v industriji modnega oblikovanja sili stotine oblikovalcev v nore (neoblikovalske) odločitve, da le njihovi izdelki izstopajo. Rezultat so včasih res bizarne ideje in trenutno najbolj učinkovit moto je, da bolj je nekaj razkošno, baročno in rokokojevsko, boljše je. Jason Wu, tajvansko-kanadski dizajner, ki tudi ima krznene torbici v svoji jesenski kolekciji, pravi, da je letos toliko krzna, ker so oblikovalci poslušali želje potrošnikov. »Smo kot predelovalci hrane,« je povedal za WSJ. »Upoštevamo vse dejavnike in zmešamo nov koktajl.« Dodaja, da je bilo lansko zimo, ko so oblikovalci pripravljali jesenske kolekcije, precej mrzlo.
Stella McCartney, ki je goreča aktivistka, vegetarijanka in okoljsko ozaveščena oblikovalka, je dodala črno in tudi belo (skoraj že pied-de-poule vzorec) umetno krzno svojim torbicam, ki jih lahko dobite za okoli 800 evrov. Nekateri oblikovalci pa so pretiravali in njihove torbice so tako puhaste, da jih bo kdo še zamenjal za hišnega ljubljenčka. Fendi ima celo torbico z obrazom in obrvmi za 5.000 evrov, Donna Karan k torbi iz dolgodlake koze podarja še glavnik (1.400 evrov), Burberry ima torbico iz nerca (2.000 evrov), prav tako Valentino (5.000 evrov), J.Crew pa se je odločil za žive barve in ugodnejšo ceno (okoli 350 evrov).
Zaradi visokih maloprodajnih cen in neodobravajočega odnosa do krzna, bo na trgu le omejeno število teh torb. Nekateri trgovci so se že odpovedali prodaji krznenih oblačil in dodatkov, kar pa je oblikovalcem ponavadi vseeno. Fendi ima zato v novi jesenski kolekciji vse, kar si želite, od klasičnih torbic, pa večernih, majhnih toaletnih ali velikih vrečastih, pa torbic za prosti čas, celo takšno z miniaturno karikaturo Karla Lagerfelda, dolgoletnega oblikovalca pri tej znamki, z belim krznom v barvi njegovih slavnih las.
Dvojni slovenski dizajn v krznu
Slovenska znamka CalypsoCrystal, ki izdeluje trendovske izdelke za e-igrače, se je lani povezala s slovenskima modnima oblikovalcema Petjo Zorec in Petrom Movrinom. Prodorna in inovativna dizajnerja sta oblikovala krznene ovitke za Applov ipad in iphone. Poimenovani so po evropskih modnih prestolnicah.
»Oblekica« za ipad Pariz (1.290 evrov) je iz temno rjavega krzna (zunanjost) in vijoličastega usnja (notranjost), a se lahko ovitek obrne.
Ovitek za iphone 5 in 5S London spominja na srednjeveško temačnost, a je hkrati zelo eleganten. Narejen je iz črnega, mehkega krzna (790 evrov). Drugi ovitek za iphone Milano pa je, tako so ga poimenovali, nekakšen upornik v novi kolekciji CalypsoCrystal. Zaznamujejo ga divji barvni kontrasti in punkovski videz. Cena: 690 evrov.
Pravo ali umetno?
Potipajte ga s prsti. Umetno krzno je bolj grobo na otip, pravo pa gladko, mehko, nežno in svilnato, da spolzi med prsti.
Če pihnete v krzno, se dlake ločijo med sabo. Umetne si bodo vse enake, iste debeline, dolžine in barve, konice ravne. Pravo krzno pa je sestavljeno iz več slojev, od tankih, kodrastih dlačic do daljših in debelejših dlak, vse konice so ostre kot pri igli. A če iglo zabodete v pravo krzno, ne bo šlo tako preprosto kot v umetno, saj se koža upira.
Še boljši način, da preverite, je, da izpulite dlako in jo približate plamenu. Umetne dlake se bodo talile z vonjem po plastiki, naravne pa se bodo obnašale kot lasje in se bodo smodile.
Napišite svoj komentar
Opozorilo: po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance: Prijava
Prijavite se. Če še nimate podatkov za prijavo, namesto tega uporabite zavihek Registracija.
Pomoč pri prijavi: admin@finance.si
Finance: Registracija
Če podatke za prijavo že imate, namesto tega uporabite obrazec Prijava.
Z registracijo boste avtomatično prejemali bilten Novosti, ponudbe, ugodnosti in akcije Časnika Finance v vaš e-poštni nabiralnik.
Za dodatno pomoč nam pišite na admin@finance.si. Splošni pogoji so objavljeni na www.finance.si/pogoji.
Spoštujemo vašo pravico do zasebnosti!
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo