Trendi

Junak modne jeseni: krzno

Modne hiše Marni, Fendi, Brunello Cucinelli, Valentino, J. Mendel in Burberry so za prihajajočo jesen v kolekcije (spet) vključile torbice iz krzna.
04.08.2014 12:10
Čas branja: 3 min

Alexander-McQueen.1407146799.jpg.o.600px.jpg
Pri krznu so modne znamke izbrale astrahan (krzno uzbekistanskih kodrastih ovac), večkrat strojeno jagnječje ali ovčje krzno, bobrovino in nerc.

Nekdaj je krzno predstavljalo statusni simbol, pridih luksuza, plemenitosti in elegance. Največji razcvet je doživel v 18. stoletju, še danes pa ohranja položaj v svetu mode, ne glede na glasne borce za pravice živali, in koraka z ramo ob rami ob diamantih, ki so njegov »najboljši prijatelj«. Krzno je vselej našlo pot do srca mnogih žensk, letos pa bo spet »glavni junak« modne jeseni.

fendi.1407146977.jpg.o.600px.jpg
Fendi

Tudi letos se je krzno spet uvrstilo na vrh modnih trendov, še bolj pisano in drzno kot kdajkoli prej. A ne v obliki krznenega plašča ali kučme, največja modna zapoved bodo jeseni in pozimi kosmate luksuzne torbe, narejene iz finega krzna, ki spominjajo na nagačene živali, piše Wall Street Journal (WSJ).

Tom-Ford-Skunk-Fur-Purse.1407147484.jpg.o.600px.jpg

Sliši se precej nenavadno, saj če bi lahko karkoli v naši garderobi pogrešili, je to denimo krznena torbica. Modno pred mrazom zaščititi denarnico in ključe v nerc ali hermelin spominja na ekstravaganco Marie Antioniette in njen »qu'ils mangent de la brioche« oziroma poslovenjeno, »če nimajo za kruh, naj jedo potico«. A vendar oblikovalci že tekmujejo, da bi presegli samega sebe z ekstravagantnimi modnimi dodatki na kosmatinkah, kot so nenavadne zakovice, neti, žepi in zadrge. Trgovine v ZDA so založene s kopico kosmatih torbic znamk Valentino, Burberry, Marchesa, Fendi, Donna Karan, Marni in Derek Lam. Med najbolj priljubljenimi je torbica J. Mendel za okoli 4.800 evrov iz posebno strojene kože mladega jagnjeta. Brunello Cuccinelli je oblikoval nahrbtnik iz nerca z dvema zunanjima žepoma, ki ga sicer zelo verjetno ne bo nosilo veliko otrok v šolo, saj ga prodaja za skoraj 6.000 evrov.

Zakaj spet pravo krzno?

Prebujen apetit za luksuzno, za mnoge prav neumno razkošje, je, tako piše WSJ, porast občutka med številnimi premožnimi potrošniki, da se je finančna kriza končno umaknila daleč stran. Visoka moda v Parizu, Londonu, Milanu in New Yorku že doživlja preporod in modni oblikovalci se hvalijo, da se celo njihovi najdražji kosi, narejeni po meri, odlično prodajajo. Žal pa močna konkurenca v industriji modnega oblikovanja sili stotine oblikovalcev v nore (neoblikovalske) odločitve, da le njihovi izdelki izstopajo. Rezultat so včasih res bizarne ideje in trenutno najbolj učinkovit moto je, da bolj je nekaj razkošno, baročno in rokokojevsko, boljše je. Jason Wu, tajvansko-kanadski dizajner, ki tudi ima krznene torbici v svoji jesenski kolekciji, pravi, da je letos toliko krzna, ker so oblikovalci poslušali želje potrošnikov. »Smo kot predelovalci hrane,« je povedal za WSJ. »Upoštevamo vse dejavnike in zmešamo nov koktajl.« Dodaja, da je bilo lansko zimo, ko so oblikovalci pripravljali jesenske kolekcije, precej mrzlo.

Stella McCartney, ki je goreča aktivistka, vegetarijanka in okoljsko ozaveščena oblikovalka, je dodala črno in tudi belo (skoraj že pied-de-poule vzorec) umetno krzno svojim torbicam, ki jih lahko dobite za okoli 800 evrov. Nekateri oblikovalci pa so pretiravali in njihove torbice so tako puhaste, da jih bo kdo še zamenjal za hišnega ljubljenčka. Fendi ima celo torbico z obrazom in obrvmi za 5.000 evrov, Donna Karan k torbi iz dolgodlake koze podarja še glavnik (1.400 evrov), Burberry ima torbico iz nerca (2.000 evrov), prav tako Valentino (5.000 evrov), J.Crew pa se je odločil za žive barve in ugodnejšo ceno (okoli 350 evrov).

FENDI-python-leather-mink-and-fox-fur-Baguette-shoulder-bag-STANDARD.1407147015.jpg.s.600px.jpg
Fendi

Zaradi visokih maloprodajnih cen in neodobravajočega odnosa do krzna, bo na trgu le omejeno število teh torb. Nekateri trgovci so se že odpovedali prodaji krznenih oblačil in dodatkov, kar pa je oblikovalcem ponavadi vseeno. Fendi ima zato v novi jesenski kolekciji vse, kar si želite, od klasičnih torbic, pa večernih, majhnih toaletnih ali velikih vrečastih, pa torbic za prosti čas, celo takšno z miniaturno karikaturo Karla Lagerfelda, dolgoletnega oblikovalca pri tej znamki, z belim krznom v barvi njegovih slavnih las.

Dvojni slovenski dizajn v krznu

Slovenska znamka CalypsoCrystal, ki izdeluje trendovske izdelke za e-igrače, se je lani povezala s slovenskima modnima oblikovalcema Petjo Zorec in Petrom Movrinom. Prodorna in inovativna dizajnerja sta oblikovala krznene ovitke za Applov ipad in iphone. Poimenovani so po evropskih modnih prestolnicah.

CC-fur1.1407146858.JPG.c.960px.jpg
ovitek London

»Oblekica« za ipad Pariz (1.290 evrov) je iz temno rjavega krzna (zunanjost) in vijoličastega usnja (notranjost), a se lahko ovitek obrne.

Ovitek za iphone 5 in 5S London spominja na srednjeveško temačnost, a je hkrati zelo eleganten. Narejen je iz črnega, mehkega krzna (790 evrov). Drugi ovitek za iphone Milano pa je, tako so ga poimenovali, nekakšen upornik v novi kolekciji CalypsoCrystal. Zaznamujejo ga divji barvni kontrasti in punkovski videz. Cena: 690 evrov.

CC-fur3.1407146931.JPG.c.960px.jpg
ovitek Pariz

Pravo ali umetno?

Potipajte ga s prsti. Umetno krzno je bolj grobo na otip, pravo pa gladko, mehko, nežno in svilnato, da spolzi med prsti.

Če pihnete v krzno, se dlake ločijo med sabo. Umetne si bodo vse enake, iste debeline, dolžine in barve, konice ravne. Pravo krzno pa je sestavljeno iz več slojev, od tankih, kodrastih dlačic do daljših in debelejših dlak, vse konice so ostre kot pri igli. A če iglo zabodete v pravo krzno, ne bo šlo tako preprosto kot v umetno, saj se koža upira.

Še boljši način, da preverite, je, da izpulite dlako in jo približate plamenu. Umetne dlake se bodo talile z vonjem po plastiki, naravne pa se bodo obnašale kot lasje in se bodo smodile.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev
TOP Gradbeništvo
INŠPEKCIJE
TOP GradbeništvoTanja Smrekar Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev

Preverjali bodo vgrajene gradbene materiale, z delovno inšpekcijo pa bodo opravili akcijo na večjih gradbiščih.

Vinski turizem
Vinski hotel Sibon je kombinacija preprostosti, elegance in sodobnosti
O vinu
Vinski turizemRedakcija O vinu Vinski hotel Sibon je kombinacija preprostosti, elegance in sodobnosti

V Sibon wine & spa resortu v Ljutomersko-Ormoških goricah se dan začne drugače - prebudimo se ob ptičjem petju, s pogledom na vinograde, kjer vdihnemo mir in spokojnost, ki ju ponuja nastanitev daleč stran od mestnega vrveža, budilke in stresa.

FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu 2

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.