Se morda še spomnite, ko je konec lanskega leta ves svet kot del kampanje znamke Gap Make love obkrožila fotografija indijsko-ameriškega oblikovalca in igralca Arsalana Iftikhara, pripadnika sikhovske veroizpovedi, ter manekenke Waris Ahluwalia, ki so jo rasistični vandali v New Yorku spremenili v »Make bombs«? Vse oči so bile takrat uprte v podjetje in čakalo njegov protinapad.
Družba Gap pa je javno in miroljubno izjavila, da spoštujejo rasne in verske raznolikosti, da niso le njihovi zaposleni različnih narodnosti in barve kože, veroizpovedi in življenjskega sloga, temveč so takšni tudi njihovi kupci. Gap ima 3.100 svojih trgovin in 400 franšiznih v 50 državah sveta. Jutri se z modno revijo najnovejše kolekcije za jesen in zimo 2014/15 odprejo tudi prve tri franšizne trgovine v Ljubljani (dve v City Parku in ena v Emporiumu). Gap je lani ustvaril 16 milijard dolarjev prihodkov. V letu 2015 bo ta modna družba v Indiji odprla še 40 trgovin, na Kitajskem pa krepi spletno prodajo.
Inovativnost, 'casual' petek in otroška moda s Stello McCartney
Prvotna ideja Gapa je bila poenostaviti nakup dobro prilegajočih se kavbojk, pove Don Fisher, ki je - ker je bil preveč razočaran nad kultnimi leviskami - leta 1969 skupaj z ženo Doris ustanovil podjetje v kalifornijskem San Franciscu. Prve Gap trgovine so prodajale kavbojke, plošče in kasete. Prodaja plošč in kaset se sicer ni obnesla, oblačila pa so bila hit in v enem letu je ta znamka dosegla za skoraj dva milijona dolarjev prihodkov. Podjetje se je začelo širiti v ZDA, kotiralo na borzi, pridobilo znamko Banana Republic, populariziralo slavne »športno-elegantne petke« (Casual Friday) in Američani so se v službo odpravljali v kaki hlačah in preprostih majicah s kratkimi rokavi.
V osemdesetih je Gap postal prepoznaven po inovativnosti in ustvarjalnosti, na novo je izumil športno-elegantno modo, jo posodobil in naredil bolj privlačno. Leta 1986 je podjetje dodalo znamko GapKids in štiri leta pozneje še BabyGap, ki sta s trpežnimi tkaninami, modernim slogom in modeli prepričali številne kupce. Ko pa so konec devetdesetih v Londonu odprli še svojo prvo trgovino, so vsi na Otoku začeli nositi puloverje s kapuco, kaki hlače, kavbojske jakne, blazerje, oxfordovke, črne hlače.
V Gapu pravijo, da ta znamka predstavlja ameriški optimizem. Oblačila so preprosta in nosljiva, klasična in sodobna, narejena iz dobrih in naravnih materialov. Cenovno dostopna in primerna za vse velikosti in starosti, tudi za najmlajše, za katere je številne kolekcije oblikovala oblikovalka Stella McCartney.
Zvezdniki v Gapu
Pred leti se je ob odprtju večjega trgovsko-poslovnega centra v Ljubljani že govorilo, da na naš trg prihaja tudi Gap, a počakati je bilo treba do letos. Morda so bile krive težave, ki jih je imela znamka na srbskem trgu, kjer so trgovino odprli leta 2011, a jo čez dve leti že zaprli. Razlog naj bi bila premočna konkurenca trgovin švedskega H & M v Beogradu.
Podobna je zgodba španske znamke Mango pri nas. Gap je k nam kot franšizno trgovino pripeljalo podjetje Magistrat International, ki zastopa več kot 100 priznanih blagovnih znamk, med njimi tudi 'velikane' hitre mode, kot so Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear.
Od srede bomo tudi pri nas lahko kupovali oblačila, ki so jih v oglasni kampanji »Individuals of Style« predstavljali Madonna, Sarah Jessica Parker in Lenny Kravitz, na platna Hollywooda pa so znamko ponesli Tom Cruise v klasični beli majici v filmu Tvegan posel, Winona Ryder je bila v filmu Kruta resničnost zaposlena v prodajalni Gap, futuristična različica prodajalne pa se je pojavila v filmu Posebno poročilo. Blagovno znamko nosijo manekenka Kate Moss, igralka Jessica Alba, kar nekaj kosov pa je za svojo ženo in hčerki kupil ameriški predsednik Barack Obama.
Jutri pa si v Financah preberite, kako podpredsednik Gap Franchisea Ismail Seyis vidi Slovenijo, kako se bodo razvijali v regiji, kaj morate imeti, da dobite njihovo franšizo in ali lahko pričakujemo še kakšne druge njihove franšize, kot je na primer Banana Republic v Sloveniji.