Dramatična uvertura: zgodilo se je. Prišel je trenutek, ki ga Hedi Slimane, Karl Lagerfeld in Tom Ford skupaj niso mogli preprečiti, trenutek, ko nobena pariška hiša ni več imela pravega odgovora na vprašanje, kaj ženske zares potrebujemo. Smernice, ki se spreminjajo hitreje, kot se menjajo meseci na koledarju v kotu pisarne, kolekcije, ki zapolnijo trenutno praznino v želji po stalni zadovoljitvi, potem pa utonejo v pozabo, danes ne morejo več zadostiti potrebam sodobnih žensk, ki edine iz prve roke vemo, kaj pomeni dneve preživeti na visokih petah - seksi, a niti približno udobno, ali v oprijeti zlati obleki - preveč občutljivo in veliko pretesno za normalno preživetje. Povedano drugače: prišel je trenutek, ko se je moda spet znašla v ženskih rokah.
Tokio
Japonska prestolnica tudi v svetu mode velja za kalilnico inovativnih zamisli in alternativnih, a zato nič manj funkcionalnih zamisli. Kar je pred desetletji začela Junya Watanabe, idejna vodja in ustanoviteljica kultne blagovne znamke Comme des Garçons, danes nadaljuje nova generacija oblikovalcev, ki ne spreminjajo zgolj lokalne modne pokrajine, ampak posegajo na področje globalnih smernic in postopoma spreminjajo internacionalni modni okus. Japonci so diskretni, a temeljiti in, verjemite, prišel bo trenutek, ko boste na vrh seznama želja namesto Chanel z velikimi tiskanimi črkami napisale Sacai. Kreativna direktorica Chitose Abe je blagovno znamko ustanovila leta 1999, potem ko je osem let sodelovala s Comme des Garçons. Sacai na kratko? Kompleksni materiali (Chitose je modni industriji prva predstavila cupro, tehnološko različico viskoze), teksture, vzorci in tehnološki presežki, ki sistematično odsevajo idejo o unikatni, brezčasni, inovativni in eksperimentalni modi tretjega tisočletja. Sacai je blagovna znamka, ki pooseblja novo generacijo oblikovalskih presežkov: oblačila so tridimenzionalna in presenečajo s premišljeno kombinacijo udobnega in prefinjeno elegantnega.
Siv pleten pulover je, denimo, s sprednje strani na prvi pogled videti kot navadna pletenina, ki pa na hrbtni strani preseneti s svilenim plisejem in navdihujočim potiskom. Popolna preobrazba iz dnevne v večerno modo, ki zahteva trden značaj in izdelano identiteto; popoln dokaz, da oblačila postanejo seksi šele tedaj, ko jih nosi seksi ženska - in ne nasprotno.
New York
Ameriški odgovor na japonsko tehnologijo in modno inovacijo je prišel z začetnicama R. A. - Rosie Assoulin. Ameriška oblikovalka je svojo premierno kolekcijo predstavila leta 2013 in navdušila z oblačili, ki dovoljujejo različne identitete, ne da bi se podredila vnaprej določenim kodeksom, ki v zadnjih letih vladajo luksuzni industriji. Newyorška blogarka Leandra Medine je pred časom zapisala, da je Rosie Assoulin namenjena ženskam, ki modo razumejo in dobro vedo, kdo so - čeprav je zadnje stvar stalno spreminjajoče se definicije -, predvsem pa vedo, kako diskretno in tiho biti zares dobrega videza.
Rosiejini aduti? Vrhunski materiali (pomislite na fino tkano italijansko volno, svilo in žamet) in kroji, ki jih bo prava ženska znala nositi natančno tako, kot si želi. Srajca z golimi rameni bo v kombinaciji s kavbojkami in Adidasovimi športnimi copati videti sproščeno, v kombinaciji s svilenim krilom z volani pa bi jo brez tveganja na rdeči preprogi lahko nosila, hm ... Nicole Kidman. Rosie Assoulin, ki se je skrivnosti modne industrije učila v ateljeju Oscarja de la Rente in Lanvina, je stvar za poznavalke, za intelektualke, ki tako kot oblikovalka razumejo neomejene zmožnosti oblikovanja in vedo, da je moda danes tudi (in predvsem!) stvar kulturnega konteksta.
Pariz
Priznanje: precej pretenciozno bi bilo govoriti o »globalnih modnih smernicah« in izvzeti Pariz, mesto, kjer je moda najbolj doma. Bouchra Jarrar je ženska, ki pozna Parižanke, dame v oprijetih kavbojkah in usnjenih jaknah, dame, ki so do trendov tradicionalno zadržane, a odprte za novosti. Bouchra Jarrar je blagovna znamka, ki ne mara drame, a kljub temu pusti vtis, ki ga je težko primerjati z avtoritetami francoskega luksuza. Njene kolekcije odlikuje težnja po iskanju nove uniforme, kosov, ki bodo ostali in postopoma redefinirali francoski šik. Do pred kratkim najbolje varovana skrivnost modnih urednic je kombinacija dobro znanega športnega udobja (šele ko se počutiš zares udobno, lahko izžarevaš neponarejeno eleganco) in francoskega »je ne sais quoi«, kombinacija, ki bo nepoučene množice pustila ravnodušne, a bo navdušila tiste, ki vedo, kaj je vredno občudovanja.
V trenutku, ko je čas za spremembe, je zmeraj bolje biti korak pred vsemi in vedeti, kaj je vredno investicije. Določena moda bo ostala, tudi zato, ker je ustvarjena z mislijo na resnične ženske v realnem svetu. »Normcore« za tiste, ki vedo.