Trendi

Kako prodati modo

Dajana Ljubičić (Squat), Jelena Pirkmajer (Cliché) in Vasja Brilj Lasić (pH15) za novembrski projekt Poslovna moda by TRENDI pripravljajo posebne kolekcije za poslovneže
Avtor
avtor
29.10.2014 22:30
Čas branja: 3 min

V Sloveniji je modna scena že več let skromna, včasih modni ponos naše države - znamke Mura, Labod, IUV, Rašica - so danes samo žalostna zgodovina. Modni oblikovalci, ki še vztrajajo, nenehno stokajo, da se od mode pri nas ne da živeti. Malo je izjem, med temi so denimo Draž, Cliché, Alenka Globočnik z Akulturo. Večina drugih se preživlja kot stilisti, kostumografi, profesorji ali asistenti na fakultetah ali pa delajo v povsem drugih panogah. Eden izmed razlogov za to je tudi, da zlasti mladi oblikovalci premalo mislijo na uporabnost v modi in na stranko, ki jo ob estetiki zanima tudi nosljivost oblačil. Izbrani trije oblikovalci malo bolje razumejo zakonitosti modnega trga in ustvarjajo nosljivo modo.

Jelena-Pirkmajer-Cliche-xx.1414616914.jpg.o.600px.jpg
Jelena Pirkmajer, foto: Gregor Fajfar

Cliche-xx.1414616916.jpg.o.600px.jpg
Subtilna geometrija Jelene Pirkmajer (Cliche), foto: Peter Giodani

Nad krizo s popusti in še večjo trgovino

Jelena Pirkmajer je lastnica blagovne znamke Cliché in ima v Stari Ljubljani že 20 let svojo trgovino, med strankami ima že zdaj veliko poslovnih žensk. Z lastno trgovino je v prednosti pred oblikovalci, ki je nimajo, saj ti precej teže prodajo svoja oblačila. V veleblagovnicah se morajo namreč odločiti za komisijsko prodajo, temu pa se večina izogiba, saj dobijo plačilo le za prodane kose, ne pa za celotno kolekcijo. K dvigu ustvarjalnosti, predvsem pa prodaje tudi tedni mode v Ljubljani niso prispevali nič koristnega; oblikovalci pač ne morejo živeti le od pohval radovedne množice na modnih revijah. Jelena Pirkmajer pa se je tudi v teh razmerah in tudi v gospodarski krizi hitro znašla. Leta 2009 je cene oblačil znižala za desetino in še razširila trgovino, da bi postala opazna prodajna točka; v ponudbo je poleg svojih uvrstila izdelke tujih oblikovalcev, na primer čevlje znamke Liam Fahy, parfume Molecule in modne dodatke Eugenie Kim. Cliché za dogodek pripravlja še več drznih, a nosljivih kosov - suknjičev, lahkotnih oblek, tajliranih jaken s kapucami, vodoodpornih trenčkotov in jop/tunik. Ta oblačila so lahka in v torbah poslovnih žensk ne zavzamejo veliko prostora.

ljubicic-dajana-xx.1414616915.jpg.o.600px.jpg
Poslovna ženska Dajane Ljubičić, foto: Peter Giodani

Težko je tekmovati z modnimi megapodjetji

Dajana Ljubičić je na eni strani zelo subtilna modna oblikovalka, na drugi pa, ker je prvotno industrijska oblikovalka, tudi rahlo avantgardnejša, z bolj »grobimi« krojaškimi prijemi. Zato je tudi njena moda drugačna od prevladujoče ponudbe na trgu. Njena oblačila so androgina in zato je zanjo laže ustvariti modo, ki je bliže poslovni javnosti. Čeprav kreira za ženske, ki so odločne in samozavestne, drugačne v poslu po njenem mnenju tudi ne morejo preživeti, po naročilu izdela oblačila tudi za moške. Pravi, da korak za korakom osvaja finančni del modnega oblikovanja, in ve, da mora svojo modno filozofijo prilagoditi trgu ter izdelovati posebna, a še vedno nosljiva oblačila. Poudarja, da je zelo težko konkurirati svetovnim megapodjetjem, pri katerih nad kreativnimi direktorji stoji četa ljudi, ki se ukvarja samo s prodajo. Njena prednost na trgu je sicer, da ima, v nasprotju z drugimi našimi oblikovalci, zmerne cene. Njen suknjič iz zadnje kolekcije denimo stane 250 evrov, nekateri naši kreatorji pa imajo za slabše izdelan suknjič ceno tudi nad 500 evrov. Kot članica progresivne modne skupine Young@Squat za projekt ustvarja bolj ženstveno kolekcijo, z veliko neoprena, barve niso samo črne, v oblačilih je pravšnji odmerek seksapila in poslovne, sodobne elegance.

lasic-vasja9-ih.1414616913.jpg.o.600px.jpg
Vasja Brilj Lasić

brilj-lasic-vasja-xx.1414616918.jpg.o.600px.jpg
Sodobna klasika Vasje Brilja Lasića, foto: Peter Giodani

Visoka moda za srednji in nižji sloj

Vasja Brilj Lasić kreira samo za moške. Pri nas so takšni oblikovalci redki, tudi zato, ker je krojenje moških oblačil zahtevnejše in dražje. Še študent oddelka za oblikovanje tekstilij in oblačil na NTF v Ljubljani je tudi soustanovitelj nove modne skupine pH15, ki bolj kot prodajni poudarja estetski vidik v modi. Ustvarjanje posebne kolekcije za poslovne moške je zanj izziv in priložnost, da spozna nove razsežnosti v panogi, kjer prevladuje drugačna modna logika. Prepričan je, da mora oblikovalec ponuditi oblačila z lastnim pečatom, kajti »če je oblačilo zgolj medij za izražanje lastne kreativnosti, kakršnakoli že ta je, je končni izdelek lahko marsikaj, tudi docela neuporabna, čeprav nosljiva zadeva«. Ugotavlja, da se tudi nenosljive stvari lahko dobro prodajajo ob ustrezni zgodbi, po drugi strani pa se lahko popolnoma nosljive stvari ne prodajo.Lasićevo mnenje o tržni naravnanosti se razlikuje od drugih dveh sodelujočih oblikovalcev. »Oblačila, vpeta v porabniško logiko, že zdaj prevladujejo, zato potrebujemo haute couture za srednji in nižji sloj prebivalstva.« Njegova moda za projekt je namenjena sodobnemu (poslovnemu) moškemu, ki pozna modne zapovedi, ki si upa biti opazen, a ve, kje so meje primernega oblačenja. Suknjiči so z ruskimi ovratniki, puloverji tanki in tajlirani, hlače tudi na preklop in zavihane, med materiali pa se je odločil tudi za drago, a kakovostno Armanijevo blago.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
Podkast Finance: Koliko več bomo plačevali za elektriko
Finance
Nova storitev Financ
Redakcija Financ Podkast Finance: Koliko več bomo plačevali za elektriko 7

Kot bi nas vrgli v vodo, zdaj pa se naučite plavati, uvedbo novega sistema obračunavanja omrežnin opisujejo predstavniki podjetij, s katerimi smo govorili v podkastu.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti