Kljub bogati ponudbi unikatnih in elegantnih modnih oblačil, pod katere se podpisujejo priznani domači ali tuji modni oblikovalci, pri nas še vedno prevladuje prepričanje, da morajo biti poslovna oblačila predvsem stroga in dolgočasna. Da lahko tudi bolj ekstravagantne kose oblečete za pomemben poslovni sestanek, so dokazali trije slovenski oblikovalci: Dajana Ljubičić (Squat), Jelena Pirkmajer (Cliché) in Vasja Brilj Lasić (pH15), ki so minuli teden v projektu Poslovna moda by TRENDI predstavili svoje kolekcije poslovne mode.
Poslovna, a vseeno trendovska moda
Ni pogosto, da bi na poslovnih sestankih sedeli v unikatnih slovenskih dizajnerskih kosih, pogumnejši jih oblečejo le za večerne dogodke in druženja. Tako je omenjeni projekt zastavljen drzno. »V okviru projekta so oblikovalci dokazali, da znajo modo prilagoditi in v modno filozofijo vplesti tudi oblačila, ki so nosljiva in uporabna za poslovno javnost, a vseeno trendovska,« pravi Aleš Čakš, odgovorni urednik revije Finance TRENDI. Predstavljene kolekcije so bile drzne in razgibane, hkrati pa so ohranile eleganco in prefinjenost, ki ju zahteva poslovni svet. Cilj projekta ni le večja prepoznavnost modnih oblikovalcev, ampak tudi priložnost, da se jim odprejo vrata v nove poslovne zgodbe. »Oblikovalcem bomo pomagali najti prodajno mesto,« nadaljuje Čakš. Izbrali so tri: »Znamko Cliché, ker med strankami že ima poslovne ženske, Vasja Brilj Lasič obeta kot drzen kreator samo za moške, Dajana Ljubičić pa vsakič znova prepriča z modno prefinjenostjo.«
Drzne ideje za odločne poslovneže
Kolekcije Jelene Pirkmajer, lastnice blagovne znamke Cliché, ponujajo veliko možnosti za raznovrstne sloge in številne kombinacije za izbran poslovni slog ali bolj slovesen videz. »Nova kolekcija z mojim podpisom, ki sem jo predstavila na dogodku, združuje retro slog s sodobnim in pridihom rockovske estetike šestdesetih let prejšnjega stoletja,« razloži Pirkmajerjeva. »Naša poslovna ženska je uspešna, napredna, energična, duhovita in ženstvena. Nosi kombinacijo tradicionalnih prestižnih materialov, kot je čipka, skupaj s tehnološko razvitimi pametnimi materiali.«
Tudi Dajana Ljubičić je zvesta svoji estetiki, idejam in vizijam. »Zgodba kolekcije je bila zgrajena na sinergiji čistih linij in v teksturah prikritih podrobnosti,« pojasnjuje koncept nove linije oblačil. »Uporabljeni so tehnološko napredni materiali v kombinaciji z igro proporcev, prosojnosti in dozirane uporabe izrazitih vzorcev za poudarek karakternosti oblačil samih in osebe, ki jih nosi.« Mlada oblikovalka je imela tudi tokrat v mislih močno, odločno in samozavestno žensko, ki si dovoli izstopati, celo v strogem poslovnem svetu.
Odločnost je čutiti tudi pri študentu Vasji Brilj Lasiču, ki oblikuje samo za moške, verjame pa, da mora oblikovalec ponuditi oblačila z lastnim pečatom. »Zanimalo me je, kaj ljudje počnejo danes, kaj ljudje dojemajo kot posel. Prva asociacija je stereotip poslovneža v smokingu, srajci in kravati. To ni zame,« pravi. »Ali je lahko moški danes poslovnež, ne da bi to takoj pomenilo, da obrača milijone, se prevaža z najbolj potratnim prevoznim sredstvom in oblači izključno v najelitnejše kose? Cilj kolekcije ĆJNĐS (changes) je bil ujeti generičnega moškega, ki mu posel ni del življenja, ampak je posel njegovo življenje.«
(Ne)prilagajanje poslovnemu svetu
Oblikovalci so le delno prilagodili ideje poslovnim standardom. »Kot oblikovalec iščeš čim boljše rešitve v mejah realnih omejitev. Seveda ima vsako ciljno občinstvo posebnosti in protokole, navsezadnje gre še vedno za modno revijo - šov, kjer interpretacije oblačil niso nujno dokončne in ponujajo variacije v komercialni aplikaciji,« sklene Ljubičićeva.
Brilj Lasič dodaja: »Če se stvari lotiš z jasno mislijo, kdo bo to nosil, zakaj in kako, je logičen rezultat kos, ki deluje. Oblikovanje oblačil je razmislek o mogočih estetikah, izhajajočih iz funkcije oziroma tipa oblačila.« Največje priznanje zanj je, da se njegov kos nosi, predstavljena oblačila pa so namenjena vsem, ki znajo ohraniti diskretnost brez zadržanosti. Pravi, da je bil njegov finančni vložek v kolekcijo »izčrpavajoč«, a je bil izziv, ki bi se ga z veseljem lotil še kdaj.
Na drugi strani ima lastnica znamke Cliché že dve desetletji v Stari Ljubljani svojo trgovino, kjer se oblačijo tudi poslovne ženske. Včasih se odločijo le za unikaten kos, ki ga vključijo v poslovno garderobo, v njenih stvaritvah pa so opazne tudi na večernih poslovnih dogodkih. »Tokrat sem posebej za revijo naredila stajling, s katerim sem želela pokazati eno izmed številnih možnosti, kako kombinirati in nositi posamezne kose kolekcije. Vse, kar je bilo videno na reviji, je del naše nove redne kolekcije, ki je že v prodaji. Za piko na i sem dodala trendovska pokrivala newyorške oblikovalke Eugenie Kim.«
Foto: Aleš Beno