Ameriški Victoria's Secret ali angleški Agent Provocateur? Znamki na trgu spodnjega perila nista neposredni tekmici, skupno pa jima je, da njune modne revije veljajo za najbolj »vroče«. Letos bodo Viktorijini angeli prvič obiskali londonske modne piste, kjer so sicer do zdaj kraljevale bolj drzne kreacije Agent Provocateurja.
Dekleta in ženske, ki jim je bliže casual oblačenje, prej izberejo znamko Victoria's Secret. Na odločitev poleg modelov vpliva tudi dostopnejša cena in večja globalna prepoznavnost te znamke. Agent Provocateur, ki se vsako leto oktobra predstavi na modni reviji Lingerie London, je bolj delikatna znamka, precej dražja in v primerjavi z ameriško s precej več asociacij na erotiko in seksapil - njihove odjemalke obožujejo pomanjkljivo čipkasto perilo, vroče podvezice in rade poprimejo za usnjeni bič, ki je, bolj v tujini kot pri nas, modni dodatek lastnic perila Agent Provocateur.
Modni poznavalci zagovarjajo Agent Provocateur, a statistika o prodanih kosih, pričakovanja, medijska odmevnost ... vse našteto je brez dvoma na strani perila s podpisom Victoria's Secret. Ta največja ameriška znamka perila že več kot 15 let ob koncu leta priredi enega najbolj pričakovanih in odmevnih dogodkov: modno revijo zadnje kolekcije z največjimi in najbolj seksi manekenkami ta hip.
Invazija na London
Letos bo 2. decembra, presenetljivo, v Londonu. Prireditelji so se po treh letih modnih šovov v New Yorku odločili za britansko prestolnico. Tam bo izjemoma namesto običajnih tisoč VIP-povabljencev kar tri tisoč pomembnežev. V Londonu bo med prvimi seksi angeli, kot pravijo manekenkam Victoria's Secret, na modno brv stopila trenutno najbolj vroča britanska top manekenka Cara Delevingne. V preteklih letih pa so številni komaj čakali, da v perilu in z angelskimi krili ugledajo Heleno Christensen, Tyro Banks, Karen Mulder, Heidi Klüm, Gisele Bundchen, Adriano Lima, Karolino Kurkovo ali Alessandro Ambrosio. Ta modni šov je tako zelo priljubljen, da ga v tako imenovanem prime timu predvajajo osrednje ameriške televizije.
Gap je želel leta 1998 s podznamko GapBody konkurirati Victoria's Secret, a nizkocenovnemu velikanu namera ni uspela. VS je znamka, ki je počasi gradila podobo in rasla, potem ko je leta 1982 zaradi odločitve lastnika Roya Raymonda, da bolj kot ženske prepriča moške, da zanje kupujejo perilo, za las ušla bankrotu. Poskusili so tudi s prodajo perila za moške, a je epizoda trajala le med letoma 1985 in 1993. Modne statistike pokažejo, da imajo znamko najraje dekleta in ženske, stare od 15 do 30 let.
Čipke, podvezice in korzeti
Ustanovitelj znamke Agent Provocateur (AP) je sin razvpite britanske oblikovalke Vivienne Westwood Joseph Corré. Prvo trgovino Agent Provocateur v Londonu so odprli v Sohu, kjer mrgoli seksšopov in lokalov in kjer je glavni dogodek za pohotne obiskovalce nekajminutni striptiz.
Tako kot »nežnejša« Victoria's Secret ima tudi AP zvezde za boljšo prodajo: med njimi so pevka Kylie Minogue, manekenka Kate Moss in igralka Maggie Gyllenhaal. Lani je znamka ustvarila tudi posebno kolekcijo s špansko igralko Penelope Cruz. Če Victoria's Secret bolj subtilno vznemirja, Agent Provocateur s kampanjami včasih tudi razburja; angleška oglaševalska zbornica je že nekajkrat prepovedala njihove oglase, češ da so pohujšljivi in degradirajo ženske, ki da so na oglasih preveč gole in v prostaških pozah.
Spodnje perilo je pomembna naložba
Nekdanja svetovalka za stike z javnostjo v Agent Provocateurju v Ljubljani, zdaj PR-menedžerka pri angleški oblikovalki Stelli McCartney, Danaja Vegelj, o izbiri spodnjega perila pravi, da je njegov nakup stvar intime, tema pa kulturno pogosto kočljiva. »Težko bi rekla, da pri nakupovanju obstaja globalni vzorec, ki bi bil povsem geografskega značaja, razlike so namreč prej statusne.
V družbi, kjer denar ni stvar preživetja, so nakupovalni vzorci bolj drzni, predvsem, ker kupcev ne motivira 'kaj potrebujem', ampak 'kaj si želim'. V Londonu biči, verige in izrazito seksi spodnje perilo niso nič neobičajnega, pri nas prav nasprotno.« Vprašanje, kaj je prav in kaj ne, je zanjo v tem primeru odveč; prav je tisto, kar odgovarja posamezniku, kakovostno spodnje perilo pa je pomembna naložba vsake ženske. »Ne zaradi drugih, ampak zgolj zaradi sebe«.
Victoria´s Secret je nastala leta 1977, do letos je po vsem svetu že 1.035 trgovin, v Sloveniji in bližnji okolici je še ni. Leta 2012 so prodali za 4,9 milijarde evrov izdelkov.
Prva trgovina Victoria´s Secret je bila odprta v kalifornijskem mestu Palo Alto.
Roy Raymond kot soustanovitelj si je za zagon Victoria´s Secret sposodil 32 tisoč evrov pri starših in še 32 tisoč v banki.
Leta 2011 je modna revija Victoria´s Secret stala kar 9,5 milijona evrov, prva leta 1998 pa ´le´ 96 tisoč evrov.
Agent Provocateur je znamka, ki je nastala leta 1994, in ima ta hip v 13 državah 88 trgovin, eno že nekaj let tudi v Ljubljani. Lani je AP ustvaril za 4,75 milijona evrov čistega dobička in skoraj podvojil prodajo v primerjavi z letom 2012.
Trojček čipkastih spodnjih hlačk Victoria´s Secret stane že od 26 evrov, v Agent Provocateur pa samo ene tangice stanejo 120 evrov ali več, črni čipkasti korzet s podvezicami Denver iz zadnje kolekcije pa na primer 635 evrov.